مالی خو لیا

تراوشات ذهن مالیخولیایی من

مالی خو لیا

تراوشات ذهن مالیخولیایی من

بائوباب

درخت بائوباب()

تو اینترنت که سرچ می کنی یه عالمه مطلب راجع به این درخت نوشته. من اونا رو نمی خوام بگم.

 اصلا من این درخت رو از کجا شناختم؟ 

از کتاب شازده کوچولو!!! نوشته : سنت اگزو پری!!!

اگه خوندینش که خوش به سعادتون اگه هم که نه برید زودتر بخونیدش.

داستان چیه؟

تو این کتاب، شازده کوچولو روی سیاره اش اولین کاری که هر روز صبح می کرد این بود که این درخت ها رو وقتی هنوز بچه بودند و رشد نکرده بودند از ریشه در میاورد. می گفت که اگه درش نیارم بزرگ می شن و دیگه در اوردنش کار حضرت فیله. و دلیلش هم برای دراوردنش این بود که اگه درشون نیارم از ریشه،  زود پخش می شن و کل سیاره ام رو می گیرن.

این هم عکس یه سیاره که اگه جلوی رشد درختای بائوبابش رو نگیرید این جوری می شه:




یه چیز جالب راجع به درختهای بائوباب هست، اول بدونید که این درختا تو آفریقا رشد می کنند. و تا 30 سالگی یا 40 سالگی یه درخت نرمل و عادی هستند ولی بعد از اون تغییر می کنند.( با ترنسفورمرزها اشتباه نگیرید) تنه ی درخت به طرز تعجب آوری کلفت می شه و دراز و بالای درخت هم شاخه های از هم گسیخته ای رشد می کنه. تو این مرحله کندن این درخت مثل یه معجزه می مونه خیلی سخته.

 (پیشنهاد می کنم تو اینترنت یه چرخی بزنید و اطلاعات کیاه شناسی راجع به این درخت رو هم بخونید.)


تصور کنید اون سیاره،  زندگیتون باشه و درخت های بائوباب، فکر های منفی و بد و مسائل و مشکلات و خلاصه هر چی که ناجوره. مشکلات ما هم اولش یه جورایی عادین اگه نادید بگیریمشون می شن یه تنه ی کلفت که کندشون محال یا خیلی سخت می شه.


"درخت های بائوباب زندگی تون خواه آدم خواه غیر آدم رو هر روز صبح از ریشه دربیارین و بندازین دور"


نمی دونم تعبیرم درسته یا نه! اگه لطف کنید نظر بذارین از نادانی اینکه درست دارم نظر می دم یا نه خلاصم می کنید.

ممنون از شما بابت مطالعه این مطلب